23 Aralık 2012 Pazar

İzlenmesi Gerekenler Top 10 | Öneri

Epey zamandır yazamıyordum doğru dürüst. Fırsat bulmuşken vazgeçilmezlerimden olan yabancı dizileri yazmak istedim. Herkesin kendi belirlediği bir favori listesi vardır. Ben de kendi favori listemdeki dizileri karışık olarak kısa kısa yazmak istedim. Hepsine kefil olduğumu da belirteyim.





American Horror Story








Nip Tuck'ı bilen bilir. Hayatımda izlediğim en iyi dizidir kendisi. Muhteşem bir dramaydı.Dizinin yapımcısı Ryan Murphy dizi dünyasının altın adamlarından. Nip Tuck sonrası Glee'de de çok başarılı oldu.

American Horror Story adı üzerinde bir korku dizisi. Klişe konuları Ryan Murhpy'nin anormal bakış açısıyla harmanlamış çok başarılı bir yapım. İlk sezonuyla ikinci sezonu hikaye ve karakterler olarak birbirinden çok farklı. Yani ilk sezonu izlemeden de ikinci sezona başlayabiliyorsunuz. Ben ikinci sezonu daha çok beğendim. Akıl hastanesi, exorcism, uzaylı , extreme şehvet, sıradışı bilimsel ameliyatlar vs derken bu kadar korku öğesini tek bir diziye sığdırmak kolay değil. Olaylar da oldukça çarpıcı. Kablolu kanalda yayınlandığı için de çok sert bir şekilde aktarıyorlar. Erkek arkadaşına muıhtemelen ''tatlım tuzu uzatır mısın'' diye hitap eden gay bir adamın bu diziyi yapması da işin apayrı bir boyutu.



Geceleri ışığı kapatıp izleyin.



Raising Hope








Modern Family ve The Big Bang Theory ile beraber en sevdiğim üç komedi dizisinden birisi. Yeni sezonunda acaba altyazı sıkıntısı mı çekeceğiz derken birisi sahiplendi çok şükür.



Komedi dizisine gülebilmek için karakterle ısınmanız gerekli. Birisine gıcık olduğunuzda o diziye gülmeniz mümkün değil, ilk bölümlerini izlediğiniz bir komedi dizisine de kolay kolay gülmeniz mümkün değil. The Big Bang Theory ve Modern Family'ye ilk başladığımda ''bu be yaa'' tepkisini veren de bendim, şu an izlerken gülmekten çenesi kırılan da benim. Demem o ki, komedi üç bölümde güldürmeye başlamaz. Friends'e ısınmam bile 15 bölüm sürmüştü benim. Yok ben gülmek için öyle 5-10 bölüm devam etmem diyorsanız komedi dizileri size göre değildir.



Raising Hope , fakir ama dünyanın en mutlu insanlarını içinde barındıyor. Umarım hiç bitmez.







Sons Of Anarchy








Alcatraz, Revolution, CSI bilmem ne gibi ucuz yapımlardan benim kadar sıkılan başka bir insan daha yoktur muhtemelen. Sons Of Anarchy çok ciddi bir iş. Oyunculuk anlamında da, hikaye anlamında da hakettiği değeri bulmayan , reklamı çok fazla yapılmadığı için olsa gerek bileni ve duyanı az olan bir dizi. Ben bu diziyi 4.sezonu devam ederken keşfettim. Yaz dönemiydi. Okulun başlamasına yaklaşık bir ay vardı. Tüm sezonları o sürede, ''hemen bir sonraki bölümü aç'' mantığıyla erittim. Şu an 5. sezonu devam ediyor.



Vahşet, anarşi, aşk, çete bu dizinin etiketleri. Kısaca drama gibi drama. İzlemeyenin çok şey kaybedeceğini düşünüyorum. Arrow gibi, Revolution gibi, White Collar gibi dandik dizilerle güzelim vaktinizi heba etmeyin.





The Borgias



Tarihi olayları gerek kronolojik olarak gerekse de gerçeklik anlamında çok fazla çarpıtsa da eski dönem Avrupa medeniyetsizliklerini izlemekten hoşlanıyorum. Borgia ailesi de görsel anlamda yansıtmak için muhteşem bir seçim olmuş.Tarih bilgisi çok derin olanlar daha iyi anlatacaklardır muhakkak ama rüşvetin,yolsuzluğun,ahlaksızlığın ,ikiyüzlülüğün,vahşetin,adam kayırmanın,tecavüzün, OROSPU ÇOCUKLUĞUNUN (oha duramadım) zirve yaptığı dönemdir Borgia dönemi.Dizi de tam olarak bunları konu alıyor.



Ne acaip dönemmiş ya.




Suits


Ego manyakları için bulunmaz nimet. Kendi hayatında bi bok başaramamış, başkalarının başarısıyla ilgi çekmeye çalışanların uğruna öleceği karakterleri barındıyor içerisinde. Muhtemelen dizideki karakterlerin winnerlığı sebebiyle milyonlarca '' Harvey <3 , Mikeeeeeeeeeeeee <3'' kadını türemiştir. Bu dizi de kezo turnusolu işlevi görüyor. Suits izleyip Harvey Specter , Mike Ross gibi sevgili arayan kız görürseniz ölü taklidi yapın, yapamıyorsanız topuklarınız kıçınıza çarpa çarpa o alandan uzaklaşın. Şehirlerarası otobüs firması görene dek de arkanıza bakmayın, mümkünse kıta değiştirin. Kurtuluşunuz yoksa sonunuzun garanti olması açısından sabancı kulelerinden birini seçin, atlayın.

Kezoları bir kenara bırakalım. Suits hikaye olarak muhteşem bir dizi değil belki ama diyalogları çok keskin. Çok doyurucu. Bu yüzden seviyorum Suits'i. Bu beklentiyle izleyin izleyecekseniz.





Person Of Interest










İlk sezonun ortalarına gelindiğinde umutsuzdum bundan. Bölüm bölüm, sıradan suçları engellliyorlar diye. Sonrasında iki adet ana konu eklenince dizi de şaha kalktı. Şimdilerde Cuma gelse de Mr.Reese adam dövse diye bekliyorum. Jim Caviezel inanılmaz karizma bir adam. Dizi dünyasının en iyisi belki de. O da hakkı verilmeyenlerden.



Bu dizinin yaratıcısı Cristopher Nolan'ın kardeşi Jonathan Nolan dersem yeterli olur sanıyorum. Sezon içerisinde doldurma bölümler hep çektiler, bundan sonra da çekeceklerdir ama ana hikaye üzerinden çok güzel yürüyor adamlar. Nazar değmesin.



Homeland








Breaking Bad ve Game Of Thrones bir yana, Homeland benim şu an izlediğim en iyi dizi. Terörizm konusunda epey kaynak taradığımdan olsa gerek bu tarz yapımları çok severim. Bu tarz yapımların geneli ''islamcılar şöyle böyledir'' diye Amerikan propagandası yapar ama Homeland bu konuda ezber bozdu.



Son Emmy ödüllerine damga vurması Breaking Bad ve Dexter fanatiklerini çıldırtsa da aldığı her ödülü hakettiğini düşünüyorum. Divxplanet indirme oranlarında Secret Circle'ın bile arkasında geliyorken, insanların izlemeden şöyle böyle yorumları yapması çok olağan.

Bilgi Sahibi olmadan fikir sahibi olmak. Bu olgu, kaliteli insan- vasat insan tanımlamasını yapabilmek için elimizdeki en güzel veri. Homeland'i izlemeden bok atan vasat insanları sevmiyorum.



Emmy'den sonra popüler oldu, şimdilerde herkesin ağzında. İlk bölüm malum ortamlara düştüğünde altyazı gelsin diye beklerdik o kadar. Hey gidi.



Kesin izleyin.







Shameless










Bu dizi de insanın ağzını açık bırakan olayları anlattığı için çok etkileyici. Para için vücudunu satan adam mı ararsın, evinin bir odasını fahişeye kiralayan kadın mı ararsın, aklınıza gelmesi dahi mümkün olmayan daha sürüyle olay bu dizide mevcut. Her karakterinden üç cilt ansikolpedi çıkar.



Şu an arada, sezonlar çok az sürdüğü için üzüyor.





Hell On Wheels










Amerikan iç savaşının bitmesine hemen yakın dönemi konu alan Western dizisi. Irkçılık, kapitalizm, açgözlülük, fahişelik,kölelik, dinsel ayrımcılık. Hepsi var. Konu oldukça sağlam. Bu konuların hepsini içinde barındıran bir AMC dizisinin kötü olması da beklenemez.



2. sezonu da bitti, 3. sezon onayını da aldı. Dönem Amerikasından nefret etmek isteyenler buyursun.









New Girl








Net kötü dizi ama dünyanın en mükemmel kadını Zooey Deschanel başrolde olduğu için ve dizinin yapımcısı olduğu için izleyin. Benim gibi.



Zooey Deschanel değil dizi , halay çekse, elimi çeneme dayar izlerim.














Bahsettiğim 10 dizi kanımca ''underrated'' olanlar. Game Of Thrones, The Walking Dead, Breaking Bad, Dexter, The Big Bang Theory, Modern Family, Spartacus gibi dizileri anlatmanın lüzumu yok. Bilmeyeni yok zira.





İzlememeniz gereken dizi listesini de yapayım bari.





-White Collar ( Berbat )



- Revolution ( Enerji gitti diye insanları meraklandırıp 10 bölümdür ergenlerin ergenleri kovaladığı dizi, ben buna gülüyorum ya )



-666 Park Avenue ( Korkutmayan korku dizisi, izlerken yüzümde acı bir gülümseme belirdi )



-How I Met Your Mother ( Yabancı dizi alakası Harun Yahya'nn mesihlikle alakası kadar olanların bayıldığı dizi. Geçenlerde birisiyle tanıştım, konu dizilerden açılınca -HIMYM izliyor musun ben çok gülüyorum ya hahah- demişti. Kendisinin başka bir yabancı dizi bilgisi bulunmuyor )



-Arrow ( DC fanları bayılmış. Çizgiroman duygusallığından olsa gerek ama bence oldukça vasat )



- Nikita ( İlk sezonu izlemeye çalıştım, başarılı olamadım )



- Touch ( Maalesef beğenemedim bunu da, Jack Bauer abimizden daha iyilerini beklerdim )


-Glee ( ..... )



-Falling Skies ( Bu ne ya, sahiden neden çekmişler bu diziyi ? )



-CW kanalının herhangi bir dizisi. ( CW hakikaten çok berbat kanal )



Diye gider bu.


                                                                          -Aydgd-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder